torsdag, april 26, 2007

Klimatvecka på TV4


Har ni märkt att TV4 har klimatvecka? Jag har mest märkt av det genom att ett antal pressklipp från Gröna bilister dykt ner i min inkorg. Hinner ju aldrig titta på TV. Idag fick jag uppleva klimatveckan på närmare håll och körde en sväng med min miljöbil med TV4 Upplands team, samtidigt som jag berättade om miljöbilsutvecklingen och kommungranskningarna. Jag passade också på att säga att jag hoppas att vi snart får förmånsparkering för miljöbilar i Uppsala. Beslutet är fattat i kommunfullmäktige sedan länge och den nuvarande majoriteten kan gärna inte fördröja genomförandet av beslutet ännu längre, nu när de lagt fram sitt klimatprogram.

Men nu när TV4 har klimatvecka hoppas jag också att TV4-cheferna börjar uppgradera företagets bilpark till miljöbilar. Jag har redan förvarnat Gröna Bilisters undersökningsstrateg att vi nog borde granska de stora redaktionernas bilinnehav...

Andra bloggar om: , , ,


Inga kommentarer: