torsdag, mars 26, 2009

Inte korrumperad och ingen å-servering

Har just kommit hem från ett möte med Gatu- och trafiknämnden. Det är alltid lika spännande möten.

Liv Hahne var i sitt esse redan från start när hon kom fram till mig och sa att hon skulle begära votering om den omdiskuterade serveringsbryggan. Under mötets gång kom hon fram till mig och erbjöd mig en plats i GTN:s arbetsutskott bara jag röstade för hennes förslag.

Sådana maffi(g)a-erbjudanden och metoder funkar dock inte på mig. Jag tycker att det finns mängder av bilgator man kan stänga av så att fler gatuserveringar får plats i Uppsala. Det behövs fler kreativa ideer om hur stadslivet kan blomma upp i Uppsala. Men att sabba utsikten över å-rummet är ju inte nödvändigt för att åstadkomma det.

Det blev ingen serveringsbrygga.

Inga kommentarer: