lördag, mars 14, 2009

Journaliststress


I veckan fick Mp Uppsala en ny ordförande - Anna Norrman. När UNT fick pressmeddelandet om det ringde en stressad journalist och frågade om jag hoppat av. Men nej. Anna är ordis i kommunföreningen och jag är ordis i Miljöpartiet i länet. Jag kunde lugna journalisten. Fast det kanske skulle varit ett skop med ett avhopp?

Vi har för övrigt halvårs-årsmöte i morgon för att byta stadgar så att valrutinerna för provvalen blir gemensamma med kommunföreningen. Det ska inte vara enkelt, inte krångligt, med demokrati.

Nu ska jag hem till Anna och hennes glada family för att se om vi ser de rödgröna partiledarna i sändningen från Melodifestivalen. Men snälla, snälla, snälla - är opera schlager?

3 kommentarer:

Johan Lundqvist sa...

"Det ska inte vara enkelt, inte krångligt, med demokrati."

Eh? Jag trodde att vi lagt fram förslaget för att det SKULLE vara enkelt? ;)

Maria Gardfjell sa...

Ja - det blev fel där...
säg inte inte!

Men på vårstämman blev det rätt beslut och därmed är det enklare med demokrati

Anonym sa...

Och sedan vann ju rätt låt...


Alf