tisdag, augusti 31, 2010

Kommunikation med medborgare

Jag är riktigt arg på alliansens desinformation om att vi skulle vilja exploatera stadsparken. Det är skamligt. Jag har nedan klippt in en av de många mejlväxlingar jag haft med medborgare.

Från: NN Skickat: den 31 augusti 2010 08:11
Till: Gardfjell Maria
Jag trodde inte det var sant när jag hörde det, men nu kan jag alltså konstatera att MP vill satsa enorma skattepengar för att bygga sönder Stadsparken!SR:s röstning talar för sig själv: 88% för arena i Gränby, 12% för bygge i parken.Helt obegripligt, vad sysslar ni med? Inte är det miljöpolitik i alla fall. Håll trafiken utanför stan, tack.Tyvärr måste jag rösta på något annat parti i kommunalvalet. Skamligt!NN

Från: Gardfjell Maria [mailto:maria.gardfjell@uppsala.se] Skickat: den 31 augusti 2010 10:32
Till: NN

Hej NN och tack för ditt mejl!

Det måste ha skett en missuppfattning. Miljöpartiet kommer inte bygga sönder stadsparken. Vi förespråkar att det byggs en arena på den nuvarande bandyplanen vid Studenternas, vi vill också rusta upp fotbollsplanen. Det är ett förslag vi har tillsammans med de rödgröna partierna. Men jag kan också säga till dig att det främsta skälet varför vi röstar helt nej till Gränby arena är att hela projektet kantas av fusk och fiffel. Det kan vi inte ställa upp på.

Jag kan lova dig att Miljöpartiet kommer att vara garant för att inte stadsparken på något sätt kommer att exploateras. Det vi däremot kommer se till är att stängslena runt den nuvarande arenan tas bort och att strandpromenaden breddas.
Vi har också föreslagit att Studenternas är en bra plats för en evenemangsarena eftrersom det ligger så centralt så behöver väldigt få personer har behov att ta sig dit med bil. Man går, cyklar eller åker kollektivt. Bilparkeringar bör anläggas i stadens perifera delar och därifrån bör vi ha spårvagnar för publik som kommer från landsorten. Så fungerar det i alla moderna hållbara städer. Med en arena i Gränby blir det mer biltrafik.

Jag hoppas att du finner svaret klargörande.
Du får gärna kontakta mig igen om du har fler frågor.

Maria Gardfjell
Kommunalråd MP
076-7618376

Från: NN Skickat: 31 augusti, 10.56
Till: Maria Gardfjell
Hej och stort tack för snabbt och uttömmande svar.Det framkommer inte särskilt tydligt i media att nybyggnation skall begränsas till nuvarande Studenternas i era förslag.Hoppas det kommer fram i debatten fortsättningsvis. Hälsningar NN

Inga kommentarer: