tisdag, september 26, 2006

Förtroende som få

Det är kul att bli personkryssad in i kommunfullmäktige. Jag fick 5,9% i den mellersta valkretsen i Uppsala och var den enda politikern i den gamla majoriteten s-v-mp som blev personvald.
Någon sa att det är kanske inte så konstigt att du får så många kryss - du är ju tjej. Tjejer får mer kryss. Det är en dålig förklaring. Jag tror att kryssen beror på att jag är jag, att jag har ganska stora kontaktnät, att jag är en ny politiker, att jag varit lite färggladare än andra miljöpartister och att jag tycker att det är kul med politik. Sedan finns det säkert fler anledningar också. Det ska bli skojigt att börja på riktigt. Jag kommer sträva efter att företräda medborgarna, representera miljöpartiet och vara mig själv. Nu måste Uppsala bli grönare, trots att vi sitter i opposition. Fan den som ger sig.

Inga kommentarer: