lördag, oktober 28, 2006

Blogg-blogg

Jag läste just min miljöpartikompis Johan Lundqvist blogg. Det finns en länk till höger om du också vill läsa. Kan alltid rekommenderas. Nu handlar den om att bli vald till kommunfullmäktige och vilken information man får - och inte minst i vilken ordning. Inbjudan till första kommunfullmäktigemötet kom faktiskt igår. Mötet är den 6 november. Kallelsen följdes inte av något allmänt brev där det stod något i stil med "välkommen". Men vi har ju som sagt redan blivit bjudna till fest på slottet. Det är minst tre veckor sedan och jag har självklart tackat ja.

Partiöverskridande möten med dans är förvisso det som kanske borde prioriteras starkast de närmaste åren. En av mina vänner sa apropå Sverigedemokraternas framgångar att missnöjespolitiken nu kraftfullt måste motverkas och att detta förmodligen sker bäst genom partiöverskridande möten med dans, dvs genom det han ville kalla nöjespolitik.

Jag kan säga att det nöjet är helt på min sida.

Inga kommentarer: