onsdag, december 16, 2009

Teater Blanca firar 10 år

Jag har varit och firat en 10-åring som gillar att skratta, sjunga, dansa och uppträda - Teater Blanca! Med ett litet urval av låtar från pjäser som de spelat de senaste tio åren jubilerade teatern. Ensamblen avslutade med ett toppennummer från Herr A:s pengar, deras senaste pjäs som också spelas under vintern/våren. Budskapet var helt klart riktat till oss makthavare ;-)

Jag har ofta hört dom säga
Den enes död är den andres bröd
Men det har jag aldrig fattat
Nej, nej - det har jag faktiskt aldrig förstått

Men jag fattar att
Pengarna är runda
För att dom ska rulla
Pengarna är runda
För att dom ska rulla

Så varför ska en gammal gubbe
Samla massa pengar i en gammal box
Om deras Gud hade haft någon humor
Hade han flyttat pengarna till oss

För vi vet att pengarna är runda
För att dom ska rulla
Pengarna är runda
För att dom ska rulla


Jag är glad att jag inte var enda politikern som firade Blanca. Vänsterns kommualråd Ilona Szatmari Waldau kom förbi en sväng. Men varför var inte något av den borgerliga alliansens kommunalråd där? Teater Blanca är en pärla i Uppsalas kulturliv.

Inga kommentarer: