söndag, maj 20, 2007

Hemma igen i Uppsala

Borta bra men hemma bäst. Helgen i Norrköping har bjudit på kongress med nya mötesformer (påverkanstorg) och långa sessioner med massor av beslut, promenader längs Motala ström och bland gamla industrier (schysst stad - de har spårvagnar också!) och lite party.
Miljöpartiet de Gröna är ett väldigt sympatiskt parti där hierarkierna är frånvarande (det är enorm stor skillnad med andra organisationer jag verkat och verkar i!). Ytterst få personer gör sig märkvärdiga och det gör stämningen avslappnad och cool. Man kan koncentrera sig på sakfrågorna. Kongressen valde en ypperlig partistyrelse och även om språkrören är populära, så är det också många andra gröna politiker som är helt suveräna.
Miljöpartiet blir dessutom populärare och populärare. Det kommer bli ännu bättre!

Men nu är jag hemma igen, som sagt. Inspirationen som jag samlat på mig på kongressen behövs nu - mer än någonsin. Nu ska jag läsa handlingarna inför veckans möte i Gatu- och trafiknämnd. Ett PM om att öppna Björkgatan, Hjalmar Braningsgatan och Österängsgatan har vi fått - men inte förslaget till beslut! Det är skandal att inte beslutsunderlagen är färdiga inför mötena. Det är alliansens flum-flum som råder här i Uppsala! Hemma bäst? Nja... kanske inte i alla bemärkelser...

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: