onsdag, november 04, 2009

Ett underbart enhälligt beslut

I kväll fastställdes Miljöpartiets kommunlista inför valet 2010. Jag tackar, bockar och bugar för förtroendet att få bli Miljöpartiets nästa kommunalråd i Uppsala. Jag är också mycket glad över att ha Johan Lundqvist som andranamn och co-driver, liksom Frida Johnsson, Gröna studenters smarta språkrör som trea. I like, som det heter på Facebook.

Så här säger vi i pressmeddelandet:

- En av valrörelsens och århundradets viktigaste frågor är hur vi klimatanpassar vårt samhälle. I Uppsala är byggandet och boendet, liksom satsningar på moderna lösningar i kollektivtrafiken helt avgörande. Nu gäller det att investera klimatsmart, säger Johan Lundqvist.

- Självklart ska vi se till att Uppsala blir en ännu bättre studentstad. Det behövs till exempel smarta satsningar på studentboende, säger Frida Johnsson.

- Nu är den interna valrörelsen klar, så nu kan den riktiga valrörelsen börja. Jag är mycket glad att det är så kompetenta och engagerade personer som toppar Miljöpartiets lista. Uppsala behöver oss, säger Maria Gardfjell.

Det här är förhoppningsvis vår kommunfullmäktigegrupp efter valet:
1. Maria Gardfjell
2. Johan Lundqvist
3. Frida Johnsson
4. Rickard Malmström
5. Malena Ranch
6. Alf Karlsson
7. Eva Adler
8. Trond Svendsen
9. Küllike Montgomery
10. Terence Hongslo
11. Kristin Lilieqvist
12. Ahmad Orfali

Jag tillträder redan i juni då vårt nuvarande kommunalråd Niclas Malmberg går på föräldraledighet. Från januari jobbar jag deltid som politisk sekreterare. Nu blir det 100 procent kommunalpolitik - I like.

1 kommentar:

Anonym sa...

You go Maria! Lycka till!
/Rose-Marie